Utdeling av mat og klær april 2005
I april 2005 reiste en gruppe fra Oslo til Peetelikirken i Tallinn for å dele ut mat og klær til de fattige i bydelen Kopli.
Hensiktene med reisen var å snakke med Peetelikirken om sommerleiren. Men vi ønsket også å være med Mati ut i Kopli-området for å dele ut mat og andre ting til dem som bor der. Vi har etter hvert blitt litt kjent med noen av dem, både voksne og barn. Varebilen til Mati var på forhånd blitt pakket full av matposer.

Varebilen til Mati gjøres klar
Vi hadde med gaver til barna - gaver som familier i Norge hadde laget. Dette var svært populært,og det var tydelig at barna gledet seg til å pakke opp.
Inne i leiligheten
Vi fikk også anledning til å komme inn i noen av leilighetene der barna bor. Det var en ubeskrivelig stank av søppel, kloakk og mugg som sved i nesa. Her nyttet det ikke å være prippen.
       Kjøkken og oppholdsom
      Spisestuen i en annen leilighet
      Pakke til meg!!